در این اگزوز از فن آوری جدیدی استفاده شده است بـه ایـن نحو که گاز عبوری از اگزوز از مخزن ویژه ای عبور نموده و گـاز منواکسید کربن آن تا حد قابل توجهـی(حـدود ۵٠%) تصفیـه و فیلتر میشود.
در این طرح در پروسه تولید اگزوز دو قطعه بـه آن اضافه میشود که دستگاه اول شامل تعدادی کنترولر است و وظـائـف الکتـرونیکـی را بـه عهـده دارد ودستگـاه دوم دارای فیلتـر مخصـوص اسـت و مـایـع مـازاد از طــریــق شیــر تخلیــه الکترونیکی ازآن خارج میشود.
گاز خروجی از موتور خودرو پس از عبور از محلول مخصوص تا حد ۵٠% تصفیه شده و از محفظه خارج میگردد.سنسور نصـب شده در مخزن حد اشباع محلول را اطلاع داده و با روشن شدن چراغ قرمز راننده مطلع میشود که باید با فشار دادن کلیـدی که همزوان مخزن ذخیره آب در صندوق عقب نصب شده ،مایع مازاد را تخلیه و مخزن را مجدد پر کند.البته این فرایند بطور اتوماتیک نیز قابل اجرا میباشد. موتور خودرو-فرمان شیر تخلیه-فرمان شیر پرکن مخزن اگزوز-نشان گر آلـودگـی و اشبـاع کامل خروجی گاز اگزوز-شیر تخلیه دستی – شیر تخلیه برقی – (آب همزمان بـا منـو اکسیـد کـربـن در حـالـت اشبـاع تخلیـه میشود)